تعریف نوآوری و بررسی ابعاد مختلف آن (قسمت پنجم)

نوآوری را می توان در چهار گروه عمده تقسیم بندی نمود:

 

نوآوری محصول: عبارت است از تغییر در کالاها یا خدماتی که یک سازمان عرضه می کند؛ (مانند و ارائه تلفن هاي همراه جدید و پیشرفته).

 

نوآوری در فرآیند: عبارت است از تغییر در روش های خلق و عرضه محصولات / خدمات؛ (مانند تغییر در روش هاي تولید (فناورانه) و یا ارائه خدمات بیمه اي (سازمانی)).

 

نوآوری در موقعیت: عبارت است از تغییر در زمینه ای که کالا یا خدمت در آن عرضه می شود؛ (مانند تغییر بازار هدف بستنی از کودکان به بزرگسالان یا هر کودك یک لپ تاب / و تولید رایانه های 100 دلاري).

 

نوآوري در پارادایم و مدل ذهنی: عبارت است از تغییر در مدل هاي ذهنی که منطق رفتار هاي سازمانی را تشکیل می دهد (مانند تغییر در مدل کسب و کار عینک سازي به کسب و کار محصولات مراقبت از بینایی ویا تغییر مدل کسب و کار از مسواك سازي به بهداشت دهان و دندان).

مقالات مرتبط

تعاریف مالکیت فکری، patent و… و چگونگی ثبت در ایران و ثبت بین المللی

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’] [av_textblock size=” font_color=” color=”] در این مطلب تعاریف مالکیت…

پاسخ‌ها